0%

Yapay Zekâ Sohbet Araçları Giderek Yaygınlaşıyor
Yapay zekâ (AI) iletişim araçlarının, bir araya getirildiğinde çok çeşitli görevleri yerine getirebilen ve insanlarla daha doğal bir dil kullanarak iletişim kurabilen yazılım bileşenleri olduğunu söylemek doğru olur. Web siteleri ve mobil uygulamaların yanı sıra şirketlerin müşteri destek departmanları yapay zekâ sohbet araçlarını düzenli olarak kullanır. Yapay zekâdan güç alan mesajlaşma araçları, insanlarla iletişim kurabilmek için doğal dil işleme (NLP) ile ilişkilendirilen teknolojilerden yararlanır. Doğal dili anlama ve yorumlama, anlamlı çözümler üretme ve kullanıcılarla iletişim kurma yeteneklerinin kazanılması için bu teknolojilerden yararlanılmaktadır.

Yapay zekâ araçları, insan iletişimini kopyalamak ve kullanıcılarla yazarak veya konuşarak iletişim kurmak için tasarlanmış bilgisayar programlarıdır. Bu uygulamalar, kullanıcılarla çeşitli farklı dillerde iletişim kurabilir. Bu programlara bazı çevrelerde sohbet aracı veya sanal yol arkadaşı da denilmektedir. Bu uygulamalar, kullanıcı sorularını anlamak, bu sorulara yanıt vermek ve kişiselleştirilmiş yardım sağlamak için doğal dil işleme ve makine öğrenimi tekniklerinden yararlanır. Doğal dil işleme, günlük konuşma ifadeleri, argo ve bölgesel diller dahil olmak üzere insan dilini anlama ve yorumlama yeteneğidir. Bu yeteneğe "doğal dil anlayışı" denir. Yapay zekâ tarafından desteklenen sohbet araçları kişiselleştirilmiş öneriler sağlamak ve kullanıcıya yardımcı olmak amacıyla kullanıcı verilerini analiz etmek için makine öğrenimi algoritmalarını kullanabilir. Haftanın yedi günü, günde yirmi dört saat kullanılabilir durumda olup bu sayede insan katılımına ihtiyaç duymadan kullanıcılara anında destek ve yardım sunabilmektedir. Sohbet uygulamalarını web sayfaları, akıllı telefon uygulamaları, sosyal medya platformları ve mesajlaşma uygulamaları gibi çok çeşitli platformlara entegre etmek mümkündür. Yapay zekâ tabanlı müşteri desteğinin bir parçası olarak, müşterilere yardım sağlamak ve aynı müşteriler tarafından yöneltilen soruları yanıtlamak için yapay zekâ tarafından desteklenen sohbet araçları kullanılır. Müşterilerden gelen büyük hacimli soruları yanıtlayabilir, hızlı yanıtlar verebilir ve kişiselleştirilmiş öneriler sunabilirler. Potansiyel müşterilerle iletişim kurabildikleri, ürün önerileri sağlayabildikleri ve müşteri verilerini yakalayabildikleri için satış ve pazarlama için yardımcı olabilir. Yapay zekâ destekli sohbet araçları, tüm satın alma süreci boyunca bireyselleştirilmiş yardım sağlayarak, müşterilerin sorduğu soruları yanıtlayarak, ürün önerilerinde bulunarak ve müşterilerden gelen soruları yanıtlayarak e-ticarete yardımcı olmak için kullanılabilir. Telefon operatörlerinden, alışveriş markalarına pek çok oluşum yapay zekâ sohbet araçlarını kullanarak müşterilerine hizmet sağlar.

Yapay zekâ sohbet araçları, sağlık sektöründe giderek daha popüler hale gelmektedir. Bu uygulamalar; belirti izleme, reçete bildirimi ve randevu planlaması dahil olmak üzere çeşitli hizmetler sağlamak için kullanılır.
Bankacılık ve finans sektöründe tüketicilere finansal yardım sağlamak, bireyselleştirilmiş yatırım önerileri sunmak ve dolandırıcılıkları tespit etmek için yapay zekâ sohbet araçları kullanılmaktadır.
Yapay zekâ sohbet araçları; bireyselleştirilmiş eğitim, öğrencilerin ödevlerine yardım ve öğrencilerin sorularına yanıtlar sağlamak için kullanıldıkları eğitim sektöründe de giderek daha popüler hale gelmektedir.
İnsan kaynakları alanında işe alım, çalışan sorularını yanıtlama ve yeni çalışanların işe alınmasına yardımcı olmak için yapay zekâ mesajlaşma uygulamaları kullanılır.


Yapay Zekâ Sohbet Robotları
İlk sohbet robotu 1966’da MIT profesörü Joseph Weizenbaum tarafından geliştirilen “ELIZA” olarak kabul edilir. ELIZA insanların psikolojisini anlama ve insani diyaloglar geliştirme amacıyla üretilen bir “psikolog” olarak bir psikolog olarak tasarlandı. ELIZA, gerçek bir hasta ile bir danışman arasında gerçekleşecek bir konuşmayı taklit etmek için geliştirildi. İnsan girdilerine yanıtlar üreten basit, kural tabanlı bir sistemdi ve basit bir kurallar dizisi üzerine inşa edildi. ELIZA, doğrudan yanıtlar vermek yerine kullanıcı girdilerine açık uçlu sorgulamalar veya gözlemlerle yanıt verirdi.

Son dönemin en popüler yapay zekâlarından olan ChatGPT, OpenAI tarafından geliştirilen devasa dil modeli. GPT-3.5 mimarisini temel alan bu doğal dil işleme modeli, bu alanda şu anda erişilebilir tüm modellerin en modern ve en sağlamlarından biridir. Kullanıcılar tarafından sağlanan girdileri kendi doğal dillerinde analiz etmek, yerinde ve öğretici çözümler üretmek üzere programlanmıştır. Çeşitli kaynaklardan elde edilen geniş bir metin verisi külliyatı içinde, çok çeşitli konularda bilgi sağlayabilir. Bu konular, genel bilgi ve güncel olaylardan bilim, teknoloji ve sanat gibi belirli alanlara kadar uzanır hatta bir yemek tarifi bile olabilir.

Bing ise teknoloji devi Microsoft tarafından geliştirilen bir yapay zekâ olarak kayıt olmadan da kullanılabilecek bir alternatif. Masaüstü kullanımından sonra mobil kullanım olanağı da sağlayan robot, Skype içinde de kullanılabilir.

Google Bard, beta sürümünde olan geliştirilen bir robot olarak karşımıza çıkıyor. Google’ın arama özelliği ile bilgi işleyebilen robot, yanıtlarının arama sonuçları ile tutarlı olması ile öne çıkar.

ChatCPT’yi de üreten OpenAI’nin eski çalışanlarının ürettiği Claude isimli yapay zekâ sohbet robotu da dikkati çeken robotlar arasında. Google’ın yatırım yaptığı Claude, sorulara daha az zararlı yanıt alma ve kolay sohbet olanağı sağlar.

YouChat, sorulara detaylı yanıtlar verirken sunduğu çıktıların kaynaklarını da listeleyen bir yapay zekâ. Verdiği bilginin doğruluğunu teyit edebileceğiniz bu özelliği sayesinde yapılan işten ve aldığınız cevaptan emin olmanızı sağlar.

Character.ai gerek oyun karakterleri gerek çizgi film kahramanları ile konuşabileceğiniz çok geniş bir evren sunuyor. Sokrates’ten bir peynire kadar geniş bir konuşma skalası bulunan robot ayrıca dil öğrenme konusunda da yardımcı olur. Kendisi ile kolay Japonca dahi konuşabilirsiniz.

Yapay Zekâ Sohbet Uygulamaları
Chatbotlar, insanlarla doğal dilde iletişim kurabilen ve çeşitli konularda konuşabilen bilgisayar programlarıdır. Bu uygulamalar, yapay zekâ teknolojisinin gelişmesi sayesinde insan konuşmalarını anlayabilir, yorumlayabilir ve iletişime katılabilir. Genellikle metin veya sesli iletişim alışverişinde bulunarak insanlarla iletişim kurabilir. Yapay zekâ ile güçlendirilmiş sohbet robotları, çok çeşitli potansiyel uygulamalara sahiptir. Örnek olarak bunları müşteri desteği, satış, pazarlama, eğitim ve hatta sağlık hizmetleri gibi alanlarda uygulayabilirsiniz. Yapay zekâ tarafından desteklenen sohbet robotları, akıllı telefon uygulamaları ve web siteleri dahil olmak üzere çok çeşitli platformlarda kullanıcı deneyimini geliştirme potansiyeline sahiptir.

Siri, Alexa, Bixby, Google Asistant ve Microsoft Cortana, şu anda mevcut olan birkaç sanal yardımcı örneğidir.

Siri, Apple’ın geliştirmiş olduğu bir sanal asistan yazılımıdır. Kullanıcı sorularına yanıt veren, kullanıcıların işlemleri gerçekleştirmeleri veya cihazlarını kontrol etmeleri için bir sesli arayüz sistemi olarak tasarlanmıştır. Mesajları gönderip arama yapmaktan, randevu planlayıp hatırlatmaları ayarlamaya kadar pek çok işlevi bulunur. “Hey Siri!” komutu ile iPhone, iPad, Mac, Apple Watch ve Apple TV gibi birçok Apple cihazında kullanılabilir.

Alexa, Amazon’a ait bir sanal asistan yazılımıdır. Amazon Echo, Amazon Dot ve Amazon Tap gibi cihazlar aracılığıyla veya Alexa uygulaması üzerinden kullanıma açıktır. Sesli komut sistemi ile müzik çalma, hava durumu sorgulama, akıllı ev cihazlarını kontrol etme hatta taksi çağırma gibi pek çok işlevi yerine getirebilir.

Bixby, Samsung tarafından geliştirilmiş bir sanal asistan yazılımıdır. Samsung Galaxy S8 ve S8+ akıllı telefonlarda ses ve metin komutları ile kullanılabilir. Bixby’yi diğer sanal asistanlardan ayıran özelliği olarak kullanıcıların herhangi bir uygulamayı tamamen kontrol etmelerine olanak tanıması dikkati çeker.

Google Assistant, kullanıcılara trafik durumundan maç skorlarına kadar pek çok farklı konuda bilgi verebilecek olan bir dijital asistan uygulamasıdır. Google tarafından geliştirilen bu uygulama; kullanıcılara konuşarak veya yazarak sorular sorma, komutlar verme ve işlemler yapma olanağı sağlar. Google Asistan; iOS ve Android gibi birçok mobil işletim sistemi tarafından desteklenmektedir. Google Home, Google Nest Hub ve diğer Google Assistant uyumlu cihazlar gibi akıllı hoparlörler ve akıllı ev cihazlarıyla da entegre çalışabilir.

Microsoft Cortana, Microsoft’un ürettiği bir dijital asistandır ve tıpkı diğer uygulamalar gibi kullanıcıların konuşarak veya yazarak sorular sorması sonucu işlem yapmasına yarar. Microsoft Cortana; Windows işletim sistemi, Microsoft Edge tarayıcısı, Xbox ve diğer Microsoft cihazları için kullanılabilir.