0%

Cihazımda Şebeke Sorunu Yaşıyorum Ne Yapmalıyım ?

S19 Max, S19 Max Pro, P13 Blue Max Lite 2022, P13 Blue Plus 2022, P13 Blue Max Pro 256 Gb, P13 Blue Max 128 Gb, P13 Blue Max 128 Gb 2022, P13 Blue Max Lite, P13 Blue Max, P13 Blue Plus, P13 Blue Max Pro cihazlarında şebeke sorunu yaşıyorsanız aşağıda bulunan adımları sırasıyla uygulayınız.

  • Sim kartınız çizik veya yıpranmış ise sim kartı değiştirerek yeniden deneme sağlayınız.
  • Uçak modunu açıp yeniden kapatınız.
  • Telefonunuzu yeniden başlatınız ya da kapatıp açınız. 
  • Metal ve manyetik aksesuarlar sinyalde parazite ve sinyalin zayıflamasına neden olabilir. Aksesuarları çıkartarak sorunun giderilip giderilmediğini kontrol ediniz. 
  • Yakınınızda yoğun nüfuslu çok sayıda yüksek binanın olduğu bölgeler gibi yerlerdeki bazı kapalı alanlarda telefon sinyali engellenebilir, bu da sinyalin zayıflamasına neden olur. Telefon sinyalinin normale dönüp dönmediğini kontrol etmek için açık bir alana gidiniz.
  • Operatörün ağ kapsama alanı bulunulan yere göre değişiklik göstermektedir. Genellikle tüm şehir içi yerler kapsama alanındadır fakat uzak olan bazı yerler kapsama alanında olmayabilir, bu da uzak yerlerde telefonun sinyal kalitesinin zayıflamasına neden olabilir. Sorunun kapsama alanının yetersizliğinden kaynaklanıp kaynaklanmadığını şu şekilde tespit edebilirsiniz: Telefon sinyalinin yalnızca belirli yerlerde mi zayıf olduğunu veya aynı operatöre ait SIM kart kullanan yakınlardaki kişilerin de sinyal kalitesi sorunları yaşayıp yaşamadığını kontrol ediniz.
  • Apn (Erişim Noktası Adı) ayarlarındaki hatalar cihazın internet erişimini kısıtlayabilir. Aşağıdaki linke tıklayarak apn ayarlarını sıfırlayarak operatör ayarlarınızı güncelleyebilirsiniz.

          Cihazımda Apn Ayarlarını Nasıl Sıfırlayabilirim?

  • SIM kartınız manuel olarak kesildiyse ya da eskidiyse SIM kart ve telefonunuz arasında zayıf bir temas yaratıp bu soruna yol açabilir. SIM kartınızı temizleyin ve tekrar deneyin. Operatörünüzün farklı bir SIM kartını kullanın veya SIM kartınızı başka bir telefona takın ve tekrar deneyin.Sorununuz hala devam ediyorsa SIM kartınızı değiştirmek için operatörünüzle iletişime geçin.
  • Cihazınızın yazılımının güncel olduğundan emin olunuz. Cihazınızda bu sorunu yaşıyorsanız lütfen aşağıdaki adımları izleyiniz ve cihazınızın yazılımının güncel olduğundan emin olunuz.

İlk olarak uygulamalarınız içinde Ayarlar uygulamasına giriniz. Ayarlar penceresi açıldıktan sonra aşağı ininiz ve Sistem seçeneğine basınız.

Gelişmiş seçeneğine basınız.

Daha sonra Sistem Güncellemesi seçeneğine basınız.

Açılan güncelleme penceresinde Güncellemeleri Denetle butonuna basarak sisteminizin güncel olup olmadığını öğrenebilir güncel değil ise Güncellemeleri Denetle butonu yerinde yer alacak olan Güncelle butonuna basarak güncelleme işleminizi tamamlayabilirsiniz.

Gerçekleştirmiş olduğunuz adımlara rağmen sorun yaşamaya devam ediyorsanız lütfen aşağıdaki linke tıklayınız ve adımları takip ederek sorununuzu çözecek olan yazılımı cihazınıza atınız.

Teknik Servise Yönlendiriniz.

Cihazınızdaki şebeke sorunu şebeke anteninden kaynaklanıyor olabilir. Şebeke anteni aşağıdaki resimlerde de görüldüğü üzere cihazınızın arka kasasında bulunmaktadır ve cihazınızın düşmesi veya herhangi bir darbe alması durumunda hasar görmüş olabilir.

Bu sebeple yaşamış olduğunuz sorun donanımsal olabilir. Sorunun donanımsal olduğundan şüpheleniyorsanız telefonunuzun garanti kapsamından çıkmaması için şebeke antenlerinin bulunduğu arka kasayı lütfen açmayınız. Bu durumda cihazınızı teknik servise yönlendiriniz.