0%

“Konuşma sırasında karşı tarafın sesi gelmiyor, ne yapmalıyım?” Diyorsanız bunun birden fazla nedeni olabilir. Bu soruna çözüm bulmak istiyorsanız konuşurken kısık ya da hiç sesi gelmiyorsa aşağıdaki adımlara sırayla göz atıp uygulayabilirsiniz.

  • Birini aradığınızda, konuşma esnasında sesi gelmiyorsa öncelikle hoparlörden çıkan ses seviyesini kontrol edebilirsiniz.
  • Telefonla görüştüğümüz esnada yan tarafta bulunan ses açma ve ses azaltma tuşlarına basarak ses yüksekliğini göz atabilirsiniz.
  • Telefonunuzda bir arıza olup olmadığını tespit etmek için kulaklık yardımıyla karşı tarafla konuşmayı deneyebilirsiniz. Eğer kulaklıktan ses geliyorsa hoparlör patlamış ya da bozulmuş olabilir.
  • Telefonunuzun hoparlörünü açın. Eğer hoparlör ile ses geliyorsa mikrofonda bir sorun olabilir.
  • Telefonunuzu yeniden başlatarak aramayı gerçekleştirebilirsiniz.

Yazılım bozuklukları nedeniyle bu sorunu yaşıyor olabilirsiniz. Telefon içi uygulamalarında da hatalar olabilir. Telefonunuzu resetleyerek tekrar deneyebilirsiniz.

Telefonla Konuşurken Ses Gelmiyor ve Gitmiyor Sorunu Neden Kaynaklanır?

“Telefonla konuşurken sesin gelmiyor ve gitmiyor sorunu neden kaynaklanır?” sorunu için bir dizi farklı nedenlerle ilişkilendirilebilir. Bu tür sorunlar, genellikle donanım ya da yazılımsal problemlerden kaynaklanıyor. Donanımsal nedenler arasında mikrofon ya da hoparlör arızaları oluyor. Ayrıca bağlantı noktalarında kilitlenmeler veya zarar görmeleri de bulunuyor. Yazılımsal nedenler ise kötü bir yazılım güncellemesi, uygulama çakışmaları, virüs ya da kötü amaçlı yazılımlar olurken işletim sistemi hataları da olabilir.

Ayrıca cihazınızın suya ya da nemli ortamlara maruz kalması da donanımsal zarar görmesine yol açabilir. Ayrıca, telefonunuzun donanımı ya da yazılım uyumsuzlukları, pil sorunları, ağ bağlantısı problemleri, ağdaki yoğunluk gibi dış faktörlerde ses sorunlarına neden olabilir. Bazı durumlarda, cihazınızda önemli veri kaybı yaşamadan düzeltilebilen yazılım hataları da olabilir.

Bütün bu sorunlarla başa çıkmak için, telefonunuzu güncel tutmak, düzenli yedeklemeler yapmak, güvenilir uygulamalar kullanmak, cihazınızı temiz ve güvenli bir şekilde tutmak oldukça önemli detaylar oluyor. Eğer sorun devam ediyorsa cihazın garantisi hala geçerliyse ya da garanti dışı bir durum söz konusu ise profesyonel teknik destek almanız daha uygun olabilir. Eğer donanımsal bir problem söz konusu ise ise yalnızca uzman kişi tarafından düzeltilebilir.

Telefonla Konuşurken Ses Az Geliyor Sorunu

Telefonla konuşurken ses az geliyor sorunu için birçok sebep olabilir. Telefonu sinyalinin zayıf olması, karşı tarafın sesinin az gelmesinin yaygın nedenlerinden biridir. Bu sorunu çözmek için telefonunuzun sinyalinin güçlü olduğu bir yere geçebilirsiniz. Örneğin, pencerenin yanı ya da balkon gibi yerler telefon görüşmesi yapmak için daha ideal yerler olabilir.

Telefonun hoparlöründen ya da mikrofonunda bir sorun olması karşı tarafın sesinin az gelmesine sebebiyet verebilir. Bu sorunu çözmek için, telefonunuzun hoparlörü ya da mikrofonda bir hasar olup olmadığını kontrol edebilirsiniz. Telefonunuzu kulağınıza mümkün olduğunca yakın tutmanız, karşı tarafın sesini daha da iyi duyurabilir. Ayrıca telefonunuz hoparlörünü kullanarak karşı tarafın sesini daha yüksek seviyede duyabilirsiniz. Telefonunuzun ses seviyesini arttırarak, yüksek seviyesinde duyabilirsiniz.

Telefondan Konuşurken Ses Gelmiyor, Çözümü Nedir?

Telefondan konuşurken ses gelmiyor, çözümü nedir? Başlıklı yazımızın içerikleri sayesinde bu sorunu çözmeniz mümkün oluyor. Dilerseniz şimdi bu başlıkları teker teker açıklayalım.

Telefonun Sesini Kontrol Etme

Telefon görüşmelerinizde ses sorunu yaşıyorsanız öncelikle telefonun sesini kontrol etme yöntemini deneyebilirsiniz. Ses ayarlarını kontrol etmek istiyorsanız ses seviyelerini düzenlemek için cihazınızın yanında ya da üstünde bulunan ses tuşlarını kullanabilirsiniz. Ayrıca, “Ayarlar“ menüsünden ses ya da çağrı ayarları bölümüne giderek, hoparlör, medya ve çalışma sesi gibi ses seviyelerini kontrol edebilirsiniz.

Bu ayarları kontrol ettikten sonra, ses sorunu hala devam ediyorsa telefonunuzu yeniden başlatmayı deneyebilirsiniz. Telefonunuzda donanımsal bir sorun olup olmadığını anlamak için yetkili servisinize başvurmanız gerekebilir. “Konuşma sırasında karşı tarafın sesi gelmiyor, ne yapmalıyım?” başlığı ile telefon sesini kontrol etme sayesinde sorunu kolayca çözebilirsiniz.

Telefonu Yeniden Başlatma

“Konuşma sırasında karşı tarafın sesi gelmiyor, ne yapmalıyım?” sorununu çözmek için telefonu yeniden başlatabilirsiniz. Telefonunuzun modeline göre güç düğmesine uzunca basılı tutarak ya da ayarlar menüsünden “Yeniden Başlat“ seçeneğini seçerek telefonu kapatabilir ve yeniden açabilirsiniz. Bu işlem, geçici yazılımsal hataları düzeltebilir ve ses sorunlarını gidermeye yardımcı olabilir. Telefonunuzu yeniden başlattıktan sonra ses sorunu hala devam ediyorsa teklif destek ya da yetkili servisten yardım alabilirsiniz.

Bluetooth’u Kapatma

Telefonunuzdan ses gelmiyorsa Bluetooth bağlantısı sorunları neden olabilir. Sorunu çözebilmek için öncelikle telefonunuzdaki Bluetooth’u kapatma yöntemini deneyebilirsiniz. “Ayarlar“ menüsünde “bağlantılar”, internet“ ya da “bağlanabilir“ menüsüne gidin. Daha sonra, Bluetooth seçeneğini bulun ve kapatın. Bu işlem, telefonunuzdaki Bluetooth bağlantısını sonlandırır.

Telefon görüşmelerinde ses sorunlarını Bluetooth cihazlarından kaynaklanıp kaynaklanmadığını kontrol etmenize yardımcı olur. Bluetooth kapandıktan sonra sorun hala devam ediyorsa telefonunuzu yeniden başlatmayı deneyebilirsiniz. Eğer sorun hala devam ediyorsa telefonunuzun donanımıza bir sorun olabileceği için teknik destek alabilirsiniz.

Kablolu Kulaklığın Bağlantısını Kesme

“Konuşma sırasında karşı tarafın sesi gelmiyor, ne yapmalıyım?” başlıklı yazımız içerisinde, kablolu kulaklığın bağlantısı kesme yöntemini açıklayalım:

Eğer kablolu kulaklık kullanıyorsanız sorun çözmek için öncelikle kulaklık bağlantısını kontrol etmelisiniz. Kulaklığın, telefonunuzda doğru bir şekilde bağlı olduğundan ve kablonun hasar görmemiş olduğundan emin olun. Eğer kulaklık düzgün çalışıyorsa ve ses sorunları devam ediyorsa kablonun ya da bağlantı noktalarının zarar görmüş olabileceğini kontrol etmek için farklı bir kulaklık deneyebilirsiniz. Farklı bir kulaklıkla sorun hala devam ediyorsa telefonunuzda bir yazılım hatası olabilir. Bu durumda telefonunuzun güncel olup olmadığından emin olun. Sorun hala devam ediyorsa telefonunuzun teknik destek alması gerekiyor.

Telefonu Güncelleme

Telefon görüşmeleri esnasında ses sorunları hala devam ediyorsa sorununu çözmek için telefonunuzun işletim sisteminin güncel olup olmadığını kontrol edebilirsiniz. Genellikle telefonlarda yeni güncellemeler, ses problemlerini düzeltebilir. “Ayarlar“ menüsüne gidin, “Yazılım Güncelleme“ veya “Sistem Güncellemesi“ seçeneğini bulun. Eğer güncelleme bulunuyorsa telefonunuzun Wi-Fi bağlantısı üzerinden güncellemeyi indirip yükleyebilirsiniz.

Güncellemeler telefonunuzdaki hataları düzeltebilir ve ses probleminin yazım kaynaklı olup olmadığını anlamanız yardımcı olabilir. Güncelleme işlemi tamamlandıktan sonra, telefonunuzu yeniden başlatıp deneyin. Daha sonra ses sorununu tekrar kontrol edin. Sorun devam ederse teknik destek almanız öneriliyor. “Konuşma sırasında karşı tarafın sesi gelmiyor, ne yapmalıyım?” başlığı içerisinde, telefon güncelleme sorununu rahatlıkla çözebilirsiniz.

Açılan Telefon hakkında penceresinde en üstte bulunan Yazılım Güncelleme seçeneğine basınız.

Yazılım Güncelleme Kontrolü butonuna basarak sisteminizin güncel olup olmadığını öğrenebilirsiniz. 

Güncel değil ise Güncellemeleri Denetle butonu yerinde yer alacak olan Güncelle butonuna basarak güncelleme işleminizi tamamlayabilirsiniz.

Gerçekleştirmiş olduğunuz adımlara rağmen sorun yaşamaya devam ediyorsanız lütfen aşağıdaki linke tıklayınız ve adımları takip ederek sorununuzu çözecek olan yazılımı cihazınıza atınız. 

Cihazınıza sorunlarınızı çözecek olan yazılım güncellemeleri için yukarıdaki link üzerine tıklayarak karşınıza çıkan başlıklardan birini seçerek cihazınıza güncel yazılımı atabilir ya da aşağıda belirtilen numara üzerinden whatsapp destek hattına mesaj atarak ya da ulaşarak Özel Müşteri Temsilcimize bağlanabilirsiniz.

WhatsApp Destek Hattımızla iletişime geçmek için tıklayınız. 

Yukarıda verilen adımları denediğiniz halde sorununuz devam ediyorsa sorununuzun kaynağı donanımsal olabilir. Uzman teknisyenlerimiz tarafından detaylı olarak incelenmesi için servisimize ulaşması gerekmektedir. Cihazınızı teknik servise yönlendiriniz.